Goed, een reactie van mijn kant, het heeft nogal een (heftige) discussie losgemaakt zie ik, en dit was eigenlijk ook weer niet de bedoeling
Ik zal even wat zaken ophelderen/beantwoorden.
Richard O
Euh? Het schadebedrag is juist niet gelijk aan de kosten die TS heeft gemaakt.
Bv domein is geregistreerd voor een tientje maar is nu 150 euro waard.
De kosten zijn dan een tientje, maar de schade die TS lijdt is 150 euro. Immers als TS het domein in bezit had gehad had hij er 150 euro voor kunnen vangen, en nu - door fout van hoster - niet. |
|
Peter Verhoeven
Waar staat beschreven dat het domein zoveel waarde vertegenwoordigd?
Misschien geef jij er maar € 10,- voor Richard en is er niemand bereid er meer voor te betalen. |
|
Ik heb gezegd dat ik dacht dat deze zo'n 100-150 Euro zou kunnen opleveren, was naar mijn mening een vrij sterke domeinnaam. Echter zeker weten doe ik dit niet. Maar voor de juiste persoon kan dit domein bedrijfsmatig heel goed gebruikt worden.
Alexander Knoth
Ik zit dit topic zo eens door te lezen en verbaas me eerlijk gezegd een beetje... je komt er pas na 2 jaar achter dat het domein niet is geregistreerd? En ineens is het domein 150 euro waard. Ik vind dat die host best netjes handelt door je een creditnota te sturen voor de kosten die gemaakt zijn van jou kant. |
|
Richard O
@Alexander: het is vreemd dat TS er pas na 2 jaar achter komt, maar het is niet zijn verantwoordelijkheid dat te controleren. |
|
Het kan als slordig worden opgevat dat ik er pas na 2 jaar achter kom, maar dit kun je ook van de hoster zeggen.
Zoals eerder gezegd, het domein stond geparkeerd en deed er tot op heden niets mee met de intentie om deze later te verkopen. Dat betekent dat ik er dus ook nooit naar kijk. Je typt meestal niet even de domeinnaam in om te kijken of je op je eigen server uit komt. Je ziet hem echter wel regelmatig staan in het controlpanel van je hosting, en ga je er vanuit dat hij gewoon geregistreerd is en naar jouw server verwijst.
Ik heb hem toen geregistreerd, op de server ingesteld, en klaar.
Daniel F
Betreft registraties kan daar geen garantie op gegeven worden, om de simpele reden dat wie het eerste is hem krijgt.
Betreft e-mail, post bedrijven in Nederland hebben een zeer sterke juridische positie. Dit is echter niet zo met de aflevering van digitale post. Persoonlijk denk ik dat de rechter zich zal afvragen waarom het document niet via de post verstuurd is.
Daarbij komt dat een offerte uitschrijven geen garantie is voor dat je ook daadwerkelijk de opdracht krijgt. Dus je kan twisten over het feit of de betreffende schadevergoeding ook daadwerkelijk schade is. Het is meer ze hebben de kans misgelopen om.
Hoe dan ook betreft dit topic zal de hoster je de registratie prijs terug moeten betalen want ze hebben niks geleverd. |
|
Het is wellicht leuk om te vermelden dat de registratie van het domein in dit geval niet via mail is gegaan, maar via een zelfgemaakt hostingpanel, oftewel via een website. Er is dus geen sprake van mogelijk verloren gegane mailtjes, hooguit van een niet werkend systeem wat ze zelf ontwikkeld hebben.
Overigens, ze hebben de registratie wel ontvangen, want ik heb er ook facturen van gekregen en het stond vermeld in de lijst met geregistreerde domeinen.
Ik denk dat de hoster administratief ook niet zo sterk was, want hun administratie was niet al te netjes. Later zijn ze overgenomen en van de overnemende partij heb ik ook vernomen dat de administratie kort gezegd nogal een rommeltje was.