Terug naar de voorpaginaTBForum nu ook op je mobiel!
Klik hier voor meer info en gratis link...

Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | Volgende 11 - 20 van 31

Richard O., Particulier
10 feb 2010 22:36 
het schadebedrag betaald dient te worden, dit houdt in dat de kosten die jij hebt gemaakt vergoed moeten worden.

Euh? Het schadebedrag is juist niet gelijk aan de kosten die TS heeft gemaakt.

Bv domein is geregistreerd voor een tientje maar is nu 150 euro waard.
De kosten zijn dan een tientje, maar de schade die TS lijdt is 150 euro. Immers als TS het domein in bezit had gehad had hij er 150 euro voor kunnen vangen, en nu - door fout van hoster - niet.

Aangepast op 10-02-2010 22:36 door Richard O.
 Advertentie
Micropayments via 0900, Premium SMS en iDEAL. Kijk op www.targetpay.com voor de beste uitbetalingen en eenvoudige API!
   Peter Verhoeven, PV Multimedia
10 feb 2010 23:32 
De kosten zijn dan een tientje, maar de schade die TS lijdt is 150 euro. Immers als TS het domein in bezit had gehad had hij er 150 euro voor kunnen vangen, en nu - door fout van hoster - niet.

Waar staat beschreven dat het domein zoveel waarde vertegenwoordigd?

Misschien geef jij er maar € 10,- voor Richard en is er niemand bereid er meer voor te betalen.

Matthijs Huisman, Huisman Drukwerk BV
11 feb 2010 01:21 
En als het gaat om een gerenommeerde website en het is daar een buitenlandse TLD van, voor ons heeft het domein een hoge waarde, maar voor iemand anders zal dat heel anders zijn. We hebben het als merk en handelsnaam geregistreerd om eventueel misbruik tegen te gaan, maar het blijft natuurlijk een kwalijke zaak dat een hoster zulke dingen niet goed nakijkt. We hebben ook netjes 2 jaar betaald voor het domein terwijl het nooit is vastgelegd wegens een fout in de aanvraag.

Richard O., Particulier
11 feb 2010 03:17 

Waar staat beschreven dat het domein zoveel waarde vertegenwoordigd?

'Bv' betekent 'bijvoorbeeld', Peter.

ICTRecht juridisch adviesbureau, ICTRecht
11 feb 2010 10:48 
Je kunt inderdaad die 150 euro claimen maar dan zul je wel moeten hardmaken dat de domeinnaam écht 150 euro waard is. Een natte vinger is niet genoeg. Je moet dan eerder denken aan een mail van iemand die zegt "ik bied 150 euro voor die domeinnaam".

Niek Vleugels, Particulier
11 feb 2010 12:39 
Nou TS... zal ik dat mailtje even naar je toesturen dan?
Maak ik er wel 500 van.. krijg ik een 100tje van je terug en heb jij 400 euro winst ?
Leuk rechtsysteem!

Alexander Knoth, Knoth WebMedia & Hosting
11 feb 2010 13:00 
Ik zit dit topic zo eens door te lezen en verbaas me eerlijk gezegd een beetje... je komt er pas na 2 jaar achter dat het domein niet is geregistreerd? En ineens is het domein 150 euro waard. Ik vind dat die host best netjes handelt door je een creditnota te sturen voor de kosten die gemaakt zijn van jou kant.

@ICTRecht: iedereen kan hem wel een mail sturen met ik bied er xxx voor, dat vind ik geen waarde hebben eerlijk gezegd.

@Niek: precies wat ik bedoel, ik wil wel 1000 bieden, wil ik wel 25% provisie van je hebben... dit gaat dus echt nergens over.

Aangepast op 11-02-2010 13:01 door Alexander Knoth
   Richard O., Particulier
11 feb 2010 13:13 
Jongens, die 150 euro was een VOORBEELD met een door mij uit de duim gezogen bedrag. Er stond ook Bv bij, ik zal de volgende keer hoofdletters gebruiken

@Alexander: het is vreemd dat TS er pas na 2 jaar achter komt, maar het is niet zijn verantwoordelijkheid dat te controleren.

Alexander Knoth, Knoth WebMedia & Hosting
11 feb 2010 13:20 
@Richard: ik ben het niet met je eens. Hij registreert een domein dus hij moet ook checken of dit goed gebeurd. Ik vind niet dat je dit op de host kan afschuiven. Natuurlijk heeft deze wel enige verantwoordelijkheid maar de klant ook. (Voorbeeldje: bij .nl domeinen moet het domein in de DNS staan anders krijg je een BROKEN error retour. in mijn systeem staat een duidelijke melding dat men er voor moet zorgen dat dit gebeurd voor het registreren, je wil niet weten hoeveel klanten het nog niet of niet tijdig genoeg doen, wie is er waarvoor verantwoordelijk?)

Of je nou 20 euro of 50 of 150 noemt als voorbeeld het gaat om het principe waar ICTRecht mee komt. Als iemand hem een mailtje stuurt met daarin een bod heeft hij aantoonbaar bewijs, ik vind dat geen bewijs. Iedereen kan een mailtje sturen met een bod er in.

Paul G., Particulier
11 feb 2010 13:34 
Waarom zou iemand hem een mailtje sturen met een bod als het domein niet eens op zijn naam staat?

Richard O., Particulier
11 feb 2010 17:19 
Punt is dat bij ontbinding van de overeenkomst de werkelijke schade (= waarde van het domein) moet worden vergoed en niet enkel de registratiekosten. Burgerlijk wetboek is daar zeer duidelijk over.

Over hoe die waarde moet worden vastgesteld kan je inderdaad twisten, maar daar gaat het hier niet om.

Aangepast op 11-02-2010 17:19 door Richard O.

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed