Terug naar de voorpaginaTBForum nu ook op je mobiel!
Klik hier voor meer info en gratis link...

Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende 31 - 40 van 46

Rishi B., Roxic Multimedia
6 feb 20:23 
En als je een internet bestelling retour stuurt hoef je enkel de kosten van het terug sturen te betalen, verzendkosten die je betaald hebt krijg je ook weer terug (dat is wettelijk geregeld).

Is dat zo? Volgens mij was het juist zo dat je juist de verzendkosten mag aftrekken van het uit te keren bedrag.

Advertentie
iDEAL nodig voor je Magento webwinkel? Dat kan via TargetPay.com!
Download gratis de Magento plugin en binnen 10 minuten kunnen je klanten betalen met iDEAL...
TargetPay is de goedkoopste met slechts 49 cent transactiekosten. Geen set-up of maandkosten en gratis wekelijkse uitbetalingen!
Lees verder...
   Daniel F., Particulier
7 feb 09:38 
Rishi...
je hebt 2 opties:

optie 1: de klant betaald de kosten om het pakket retour te sturen. In dat egval moet je de door de klant bij het plaatsen van de order betaalde verzendkosten dus ook terug betalen.

optie 2: je bied de klant de mogelijkheid om het pakket gratis retour te sturen (via antwoord nummer b.v.). In dat geval hoef je de door de klant bij het plaatsen van de bestelling betaalde verzendkosten niet terug te betalen.

Je mag de klant dus nooit meer als 1 keer verzendkosten laten betalen.

Meestal zal optie 1 de voordeligste zijn voor de de webshop.

Erwin de Bruijn, Double Media v.o.f.
7 feb 10:39 
Dus een webshop is ook nog een verantwoordelijk voor de verzendkosten welke de klant betaald als die het product niet wil hebben? Als dat zo is zijn deze regels we heel krom, klant kiest er zelf voor om het online te bestellen. Als ik iets in een winkel koop betaald die winkel mijn verreden KM toch ook niet terug naar de winkel :S.

Daniel F., Particulier
7 feb 11:23 
Erwin... dat klopt ja.
Maar je moet je ook nog eens bedenken dat veel regels voor internet shops worden bedacht en opgelegd door figuren die niet eens weten wat internet is....

Zo ben ik als webwinkel ook verplicht lid van het HBD (hoofd bedrijfsschap Deatailhandel) en betaal ik jaar lijks een verplichte bijdrage aan. Toch werkt deze organisatie voor meer als 95% enkel voor de traditionele winkels om die te promoten.
Ik betaal daarmee dus eigenlijk mee aan campagnes om mijn offline concurenten te promoten en anderszins te helpen.

Aangepast op 07-02-2010 11:24 door Daniel F.
   Wesley H., Max24.nl
7 feb 14:57 
Daniel die HBD betaal ik dus niet :) Heb er een zaak over lopen, waarom zou ik ervoor betalen?

M Valentijn, WEBCookers
7 feb 15:03 
Daniel die HBD betaal ik dus niet :) Heb er een zaak over lopen, waarom zou ik ervoor betalen?

Dan ga je toch aan kortste eindje trekken :)

Wesley H., Max24.nl
7 feb 15:22 
Het is welbekend dat heel die betaling nergens over gaat zie HL forum bijvoorbeeld waar er een discussie over gestart is een tijd geleden en mede-ondernemers ook bezig zijn een goede uitleg ervan te krijgen (die we tot op heden nog niet gekregen hebben trouwens).

Daniel F., Particulier
7 feb 15:51 
Wesley H.
omdat dat een wettelijk vastgestelde heffing is.
Let ook op dat als je niet betaald ze direct een excecutariale vordering hebben en dus per direct beslag kunnen laten leggen.
Ze hoeven hiervoor dus niet eerst naar de kantonrechter.

M Valentijn, WEBCookers
7 feb 15:57 
Dat er veel ondernemers niet mee eens zijn is wel met meerdere kostenposten, denk maar bv aan de jaarlijkse KVK kosten..

Echter kom je er niet onderuit en hebben ze zoals Daniel al aangeeft een status van de staat gekregen dat ze geen rechters, incassobureaus nodig hebben om te innen :)

Wesley H., Max24.nl
7 feb 20:47 
Klopt maar laat ze maar eens uitleggen waarom ik moet betalen. Als er meerdere ondernemers zijn die het er niet mee eens zijn en een goede uitleg willen dan moet dat toch kunnen?

Daniel F., Particulier
8 feb 07:02 
Wesley... die uitleg is dus eenvoudig... je moet betalen omdat het in de wet staat dat iedere ondernemer die detailhandel bedrijft verplicht die heffing moet betalen.
verder sluiten ze vaak een folder bij waarin staat wat ze ermee doen (en dat is dus helaas vrijwel niks voor internet ondernemers).

Het is krom, maar dat is de wet wel vaker.

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2010 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed