Terug naar de voorpaginaTBForum nu ook op je mobiel!
Klik hier voor meer info en gratis link...

Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende 21 - 30 van 46

Niels W., Tirom
5 feb 2010 23:55 
Over het algemeen gaat een aankoop op internet zonder problemen goed.
Verder zal een klein aantal klanten gebruik maken van de terugstuur regeling, door de vaak hoge kosten van retour sturen.

Ik heb slechtere ervaringen met fysieke winkels. En dan bedoel ik, producten waar i.p.v. 2 artikelen er maar 1 inzitten, slecht advies, korte openingstijden, uitverkocht, etc.

Ik vind juist die extra bescherming op internet goed, omdat een klant ook risico heeft bij het terugsturen. Aangezien de klant zijn geld pas achteraf terugkrijgt.

Als je een webshop hebt, zul je ook het positieve ervan moeten inzien. Namelijk je concurrentie heeft ook diezelfde regels. En je leverancier neem ik aan ook...

Aangepast op 05-02-2010 23:59 door Niels W.
 Advertentie
iDEAL nodig voor je Magento webwinkel? Dat kan via TargetPay.com!
Download gratis de Magento plugin en binnen 10 minuten kunnen je klanten betalen met iDEAL...
TargetPay is de goedkoopste met slechts 49 cent transactiekosten. Geen set-up of maandkosten en gratis wekelijkse uitbetalingen!
Lees verder...
   Daniel F., Particulier
6 feb 2010 08:37 
John P. .... Het is duidelijk dat jij zelf geen webshop hebt want je roept nogal wat onzin en hebt duidelijk geen enkel idee van het runnen van een webshop en wat daar allemaal bij komt kijken aan werk en kosten.

Niels... de webwinkel heeft het risico wel, mijn leverancier heeft die verplichting niet.

Is er dus een klant van mij die een seal van een product verbreekt en het retour stuurt kan ik het rechtstreeks in de vuilnisbak gooien omdat het echt onverkoopbaar is.
Een opblaaspop die eens opgeblazen is.... een pop glijmiddel waarvan de seal weg is en er een lik glijmiddel uit is.... een vibrator waarvan duideijk de verpakking al open geweest is...
Geen enkelle klant die dat accepteerd om te ontvangen.

Niet verkoopbaar dus en ik moet het weggooien omdat mijn leverancier dat echt niet terug neemt.

en in de "normale" winkel hoeven ze al helemaal niks retour te nemen en zeker niet als je het uit de verpakking hebt gehad danwel even "geprobeerd" hebt.

Richard O., Particulier
6 feb 2010 08:55 
@Daniel F:
Je mag wel vergoeding eisen voor de meeste zaken die jij noemt.
(Log in om link te zien!) De vibrator mag je niet indoen (zie post #1).

En verder aan jou om spullen te verkopen die in een fatsoenlijke verpakking zitten die open en dicht kan.

Daniel F., Particulier
6 feb 2010 10:11 
Richard...
de meeste van mijn spullen kan je gewoon bekijken door de verpakking, kan je zien of het formaat goed is, of de kleur overeenkomt enz..
Als de verpakking verbrokken wordt kan ik niet meer bepalen of hij "ingedaan" is of ekel even aangezet? Moet ik er soms aan gaan ruiken of hij gebruikt is? En hoe garandeer ik aan de volgende ontvanger dat hij nog nieuw is?

Maar kennelijk heb jij er geen probleem mee als je ergens een buttplug besteld en er 1 ontvangt die al duidelijk uit de verpakking geweest is en dus mogelijk al gebruikt is?

Richard O., Particulier
6 feb 2010 10:55 
Volgens mij is het anders. Producten die bedoeld zijn om in te brengen hoef je dus niet terug te nemen.

Overigens zal ik niet zo snel ergens een buttplug bestellen

Niels W., Tirom
6 feb 2010 13:10 
Waarschijnlijk heb je dan een leverancier buiten Nederland? Ik neem aan dat een Nederlandse leverancier die verplichting wel heeft...

Paul G., Particulier
6 feb 2010 13:20 
Wet kopen op afstand is alleen voor particulieren. Niet b2b

Daniel F., Particulier
6 feb 2010 19:01 
Inderdaad, wet koop op afstand geld enkel voor bedrijfs -> particuliere verkopen.
Bij bedrijfs -> bedrijfs verkopen geld die wet niet.

Ik kan dus niks terugsturen naar mijn leveranciers.

Richard O. de wet is heel erg vaag over de uitzonderings regels en niemand durft daar dus een goed antwoord op te geven (ook de juristen van thuiswinkel.org dus niet).

Maar even buiten de erotische producten om.... een koffie zet apparaat mag je als je die in de winkel koopt ook niet even uittesten door en een kopje koffie mee te zetten. sterker nog... een normale winkel hoeft je niet eens de kans te geven iets terug te brengen danwel om te ruilen (dat dat wel gebeurd is enkel een kwestie van service).

dat als je een koffiezet apparaat koopt in een webshop je de kans krijgt om hem uit de verpakking te halen om te kijken hoe het eruit ziet is nog tot daar aan toe... (wel zo dat hij ook weer als nieuw in de verpakking kan).
Maar waarom in vredesnaam moet je er als je hem op internet koopt er ook een kopje koffie mee mogen zetten?

Verder heb ik al eens argument gehoort dat als je op internet koopt je ook al extra kosten moet maken voor verzendkosten...
is ook al onzin. Op internet is vaak goedkoper als in de stenen winkels dus je bespaard daarop al geld. dan heb je bij kopen op internet inderdaad verzendkosten. Maar ga eens naar de stad en parkeer je auto daar eens een uurtje of 2.... dan ben je in veel steden al meer kwijt aan parkeerkosten als op internet aan verzendkosten. dan nog de benzine kosten...

En als je een internet bestelling retour stuurt hoef je enkel de kosten van het terug sturen te betalen, verzendkosten die je betaald hebt krijg je ook weer terug (dat is wettelijk geregeld).

W van den Brink, Particulier
6 feb 2010 19:41 
[..] verzendkosten die je betaald hebt krijg je ook weer terug (dat is wettelijk geregeld).
Dat is dan nog eens extra zuur als je een webwinkel hebt. Stel dat je het product niet meer kunt verkopen dan ben je als webwinkel eigenaar zijnde dus je inkoopbedrag én ook nog eens de verzendkosten naar consument kwijt (en uiteraard het werk wat je eraan hebt gehad).

Daniel F., Particulier
6 feb 2010 19:47 
je bent dan het volgende kwijt:
inkoop kosten
verzendkosten
verpakkings kosten
arbeids kosten
kosten betaal systeem (zowel voor ontvangen als voor terug betalen)

Rishi B., Roxic Multimedia
6 feb 2010 20:23 
En als je een internet bestelling retour stuurt hoef je enkel de kosten van het terug sturen te betalen, verzendkosten die je betaald hebt krijg je ook weer terug (dat is wettelijk geregeld).

Is dat zo? Volgens mij was het juist zo dat je juist de verzendkosten mag aftrekken van het uit te keren bedrag.

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed