Terug naar de voorpaginaTBForum nu ook op je mobiel!
Klik hier voor meer info en gratis link...

Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende 11 - 20 van 46

M. Landeweerd, Libertes
5 feb 2010 16:14 
Tegenwoordig zal vrijwel iedereen die iets op internet koopt het product even intypen in Google. De informatie die je dan krijgt is stukken meer dan in de gemiddelde winkel. Ik denk dat de consument dan ook een plicht heeft om zichzelf goed voor te lichten voordat hij tot aankoop over gaat. Ik vindt de wet kopen op afstand dan ook redelijk verouderd en een overbodige bescherming voor de consument. Althans tot in een bepaalde mate.

Advertentie
iDEAL nodig voor je Magento webwinkel? Dat kan via TargetPay.com!
Download gratis de Magento plugin en binnen 10 minuten kunnen je klanten betalen met iDEAL...
TargetPay is de goedkoopste met slechts 49 cent transactiekosten. Geen set-up of maandkosten en gratis wekelijkse uitbetalingen!
Lees verder...
   Rishi B., Roxic Multimedia
5 feb 2010 16:19 
Moet je eens met een vrouw naar de stad gaan en dan eens kijken hoeveel impuls aankopen er gedaan worden.

En het leuke is, mocht je terug willen gaan met je product naar de winkel, krijg je vaak een tegoed bon en niet eens je geld terug!

John P., Particulier
5 feb 2010 16:40 
Voor het uitproberen valt echt wel wat te zeggen hoor jongens.
Ik snap dat het voor de ondernemer vervelend is, maarja dat is het risico van het ondernemen.

In veel fysieke winkels kun je kleding passen, testers gebruiken etc etc, vandaar dat dat uitprobeerrecht helemaal niet zo ver gezocht is.

En voor wat betreft die kosten, allemaal een kwestie van afschrijven en goed verzekeren, het is gewoon een vorm van derving.

R. Span, Rapidhosting.nl
5 feb 2010 16:48 
Het is niet vervelend, het kost bakken met geld.

Ik heb meerdere malen Gsm's retour gehad die aangezet waren geweest en waarmee gebeld was(onder het mom van uittesten of het geluid goed was).

Die krijg je terug zonder folie op het scherm en met belgegevens erin.

Zon gsm kostte inkoop 79,- , die heb ik moet "lozen" voor 50,- omdat hij niet meer als nieuw te verkopen is.(even als voorbeeld)

Dat is geen risico meer te noemen.

Je kan dan lang heen en weer discusiėren met de klant, maar je delft het onderspit.
Mede door dit soort regels.

John P., Particulier
5 feb 2010 17:02 
Dat soort risico's moet je meecalculeren in je prijs he.

het is echt geen rocketscience ofzo. Als je geen risico wil lopen moet je niet ondernemen.

W van den Brink, Particulier
5 feb 2010 17:03 
Voor het uitproberen valt echt wel wat te zeggen hoor jongens.
Ik snap dat het voor de ondernemer vervelend is, maarja dat is het risico van het ondernemen.

In veel fysieke winkels kun je kleding passen, testers gebruiken etc etc, vandaar dat dat uitprobeerrecht helemaal niet zo ver gezocht is.
Maar het gaat juist om het uitproberen van producten die je in de winkel ook niet mag uitproberen. Kleding (behalve ondergoed) kon je overigens al voordat internet bestond gewoon terug sturen. En vanaf het moment dat bedrijven als Wehkamp het op het internet gingen verkopen kon je bij dat soort bedrijven ook gewoon nog steeds kleren terug sturen.

En kopje koffie zetten en daarna koffiezetapparaat weer terug sturen, wasmachine wasje laten draaien en daarna weer terug laten sturen etc. etc. Ik zie niet in wat daar 'voor valt te zeggen'. Wat mij betreft pure onzin aangezien een consument dat recht in een winkel ook niet heeft.

Of het open knippen van producten in blisterverpakking (doorzichtige hard plastic verpakking). Zoals geheugen voor in een computer. Wat mij betreft wederom pure onzin aangezien een consument dat recht in een winkel ook niet heeft.

Er valt alleen wat voor te zeggen als je vindt dat consumenten in gewone winkels ook die rechten zouden moeten krijgen (verpakkingen open maken, koffie zetten, waterkoker testen, vaatwasmachine testen).

Aangepast op 05-02-2010 17:05 door W van den Brink
   John P., Particulier
5 feb 2010 17:09 
Dat zeg ik, daar zijn vaak testexemplaren danwel showroommodellen aanwezig.

Alles heeft zijn voor en nadelen, als webwinkel heb je geen winkelruimte maar loop je dat soort risico's. een fysieke winkel heeft de kosten van de winkel maar kan gewoon een simpel showroommodel plaatsen.

Wesley H., Max24.nl
5 feb 2010 17:44 
Het is erg simpel gezegd; Dat is het risico van een webwinkel etc. De consument moet beter zijn huiswerk leren doen en een product vantevoren grondig onderzoeken alvorens tot koop over te gaan. Ik ben het met Daniel eens dat met bijvoorbeeld Erotische producten het gewoon niet kan, hetzelfde geldt voor software.

John P., Particulier
5 feb 2010 17:52 
Nogmaals, de klant hoeft zijn huiswerk niet beter te doen, dit moet de ondernemer en gewoon het risico meeberekenen in de prijs.
Ik snap je best, dat je als ondernemer geirriteerd raakt door dit soort zaken. maar je mag niet het risico verplaatsen naar de klant. Jij kiest ervoor te ondernemen in de hoop meer te verdienen dan bij een baas, maar dan moet je de risico's ook voor lief nemen,

W van den Brink, Particulier
5 feb 2010 18:13 
Dat zeg ik, daar zijn vaak testexemplaren danwel showroommodellen aanwezig.
Ik ben nog nooit in een winkel geweest waar ik een wasmachine, vaatwasmachine etc. etc. kon testen. Koffiemachines ook niet tenzij je naar een speciaalzaak gaat. Audio, video en beeld apparatuur kun je wel in de vaak (maar ook lang niet altijd) testen.

Ook ben ik nog nooit in een winkel geweest waar ik de doorzichtige verpakking van bijvoorbeeld geheugen modules, rolletjes plakband, wegwerpbekertjes en nog 1001 andere producten waar doorzichtige plastic verpakking om heen zit mag openknippen.

Zoals ik al schreef:
Maar het gaat juist om het uitproberen van producten die je in de winkel ook niet mag uitproberen.

In welke winkels -behalve online winkels- kom jij dat waar dit meestal allemaal kan en mag?

Aangepast op 05-02-2010 18:14 door W van den Brink
   Niels W., Tirom
5 feb 2010 23:55 
Over het algemeen gaat een aankoop op internet zonder problemen goed.
Verder zal een klein aantal klanten gebruik maken van de terugstuur regeling, door de vaak hoge kosten van retour sturen.

Ik heb slechtere ervaringen met fysieke winkels. En dan bedoel ik, producten waar i.p.v. 2 artikelen er maar 1 inzitten, slecht advies, korte openingstijden, uitverkocht, etc.

Ik vind juist die extra bescherming op internet goed, omdat een klant ook risico heeft bij het terugsturen. Aangezien de klant zijn geld pas achteraf terugkrijgt.

Als je een webshop hebt, zul je ook het positieve ervan moeten inzien. Namelijk je concurrentie heeft ook diezelfde regels. En je leverancier neem ik aan ook...

Aangepast op 05-02-2010 23:59 door Niels W.

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed